Koszty logistyczne w agencji reklamowej

Main Article Content

Angelika Kamińska
Elżbieta Szymańska


Słowa kluczowe : koszty logistyczne, agencja reklamowa, gadżety
Abstrakt
Celem badań było określenie znaczenia kosztów logistycznych w przedsiębiorstwie z branży reklamowej. Analizą objęto agencję reklamową działającą na polskim rynku od 2004 roku. Badania wykazały, że w strukturze kosztów przedsiębiorstw zajmujących się handlem artykułami reklamowanymi znaczny udział stanowią koszty logistyczne. Dzięki znajomości obszarów ich powstawania w badanym podmiocie zredukowano je przez rok z 11,7 do 5,0%. W strukturze kosztów logistycznych dominują koszty transportu, które stanowią ok. 50%, a najmniejszy odsetek obejmuje koszty systemu opakowań i magazynowania. Zdaniem pracowników przedsiębiorstwa koszty logistyczne mają znaczący wpływ na jakość obsługi klienta.

Article Details

Jak cytować
Kamińska, A., & Szymańska, E. (2016). Koszty logistyczne w agencji reklamowej. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 1(2), 27–36. https://doi.org/10.22630/EIOL.2016.1.2.13
Bibliografia

Bennet P.D. (red.), 1988: Dictionary of Marketing, AMA, Chicago.

Kępka S., 2001: Logistyka – ekonomicznie uzasadniona konieczność, Przybyliński Trening, Warszawa.

Kufel M., 1990: Koszty przepływu materiałów w przedsiębiorstwach przemysłowych, Akademia Ekonomiczna, Wrocław.

Nowacki R., 2006: Podręcznik Reklama, Edukacja Difin, Warszawa.

Pańczyk M., 2014: Sprzedaż produktów reklamowych, eMPi2 Mariana Pietraszewskiego, Poznań.

Pfohl H, C., 2001: Systemy logistyczne. Podstawy organizacji i zarządzania, wyd. 2, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań.

Rutkowski K., 1993: Logistyka pomaga wygrać, Businessman 5.

Rzymyszkiewicz E., 1995: Transportochłonność produkcji roślinnej w wielkopolskich gospodarstwach indywidualnych. Problemy Inżynierii Rolniczej 1.

Skowronek C., Sarjusz-Wolski Z. 1995: Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.

Skowron-Nowicka M., 2001: Efektywność systemów logistycznych, PWN, Warszawa.

Szymańska E., 2014: Rachunek kosztów logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem, wyd. 1, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Inne teksty tego samego autora