Telematyka w zarządzaniu flotą samochodową
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
telematyka, zarządzanie flotą, transport
Abstrakt
W artykule przedstawiono charakterystykę telematyki wykorzystywanej w zarządzaniu flotą samochodową. Głównym celem pracy było rozpoznanie funkcjonowania systemów telematycznych w zarządzaniu flotą samochodową. Przedstawiono genezę oraz historię telematyki oraz zagadnienia związane z rodzajami i funkcjonalnościami systemów telematycznych. Wymieniono korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z systemów telematycznych w zarządzaniu flotą samochodową, do których należą: mniejsze koszty paliwa, mniejsze koszty eksploatacji, szybsza dostawa. Zagrożenia obejmują obawy o prywatność pracowników, kosztowne wdrożenie systemu, trudności w zapoznaniu pracowników z nowym systemem. Wymienione korzyści i zagrożenia pokazują, czy warto wprowadzać rozwiązania telematyczne w danym przedsiębiorstwie i na co zwracać uwagę przy wyborze systemu telematycznego. Wskazano różnicę w zastosowaniu telematyki na świecie w wyniku nierównomiernego rozwoju gospodarczego wybranych państw. Przedstawiono wartość rynku telematyki w zarządzaniu flotą samochodową, która z roku na rok się zwiększa. Badanie wskaźnika penetracji globalnego rynku telematyki pojazdów oraz PKB per capita wykazało różnice w rozwoju rynku telematyki w wybranych krajach spowodowane nierównomiernym rozwojem gospodarczym. W większości kraje o wyższej wartości PKB na mieszkańca miały wyższy wskaźnik penetracji rynku telematyki samochodowej.
Article Details
Jak cytować
Król, A., & Rokicki, T. (2021). Telematyka w zarządzaniu flotą samochodową. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 6(4), 49–57. https://doi.org/10.22630/EIOL.2021.6.4.28
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Sandra Duda, Anna Korczak, Cyfrowy list przewozowy e-CMR – wartość dodana dla zaangażowanych partnerów w łańcuchu dostaw , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 6 Nr 4 (2021)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Adrian Budny, Tomasz Rokicki, Transport samochodowy towarów niebezpiecznych w Polsce , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 6 Nr 3 (2021)
- Tomasz Rokicki, Stanisław Bereziński, Ocena ryzyka wykorzystania giełd transportowych w działalności firm przewozowych , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 3 (2018)
- Kamil Węgrowski, Tomasz Rokicki, Organizacja procesu spedycji samochodów , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 2 Nr 3 (2017)
- Natalia Koszowska, Tomasz Rokicki, Rozwój elektromobilności w Polsce z wykorzystaniem elektrycznego transportu drogowego , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 6 Nr 3 (2021)
- Tomasz Rokicki, Stanisław Bereziński, Drogowa infrastruktura liniowa Nigerii , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 4 (2018)
- Mateusz Pasztaleniec, Tomasz Rokicki, Ocena inwestycji w infrastrukturę transportową w powiecie wołomińskim w opinii lokalnych przedsiębiorstw , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 1 Nr 1 (2016)
- Przemysław Zamachowski, Tomasz Rokicki, Rozwój kontenerowych przeładunków morskich w Polsce (na przykładzie DCT Gdańsk i BCT w Gdyni) , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 1 Nr 4 (2016)
- Stanisław Brzeziński, Kamila Lewandowska, Tomasz Rokicki, Rynek ubezpieczeń transportowych w Polsce , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 2 Nr 4 (2017)
- Krzysztof Dubrowski, Tomasz Rokicki, Funkcjonowanie i rozwój Komunalnego Zakładu Komunikacyjnego w Białymstoku , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 2 (2018)
- Adrian Grudzień, Tomasz Rokicki, Organizacja logistyki w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 6 Nr 3 (2021)
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.