Main Article Content
Article Details
Beamer B., 1999: How to Sell Fresh Produce to Supermarket Chains, Agricultural Competitiveness, Virginia Tech.
Bijman J., Hendrikse G., 2003: Co-operatives in chains: institutional restructuring in the Dutch fruit and vegetables industry, Journal on Chains and Network Science 3, 2, 95–107. (Crossref)
Bouamra-Mechemache Z., Zago A., 2015: Introduction: Collective action in agriculture, European Review of Agricultural Economics 42, 5, 707–711. (Crossref)
Camanzi L., Malorgio G., Azcárate T., 2011: The Role of Producer Organizations in Supply Concentration and Marketing: A Comparison between European Countries in the Fruit and Vegetable Sector, Journal of Food Products Marketing 17, 2–3, 327–354. (Crossref)
Chlebicka A., 2017: Organizacje producenckie we Wspólnej Polityce Rolnej – przesłanki tworzenia i ewolucja wsparcia [Producer organizations in the Common Agricultural Policy – premises for creating and evolution of support], [in:] A. Chlebicka (ed.), Integracja europejska jako determinanta polityki wiejskiej: aspekty ekonomiczne, Wydawnictwo Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA, Warszawa.
Chlebicka A., Falkowski J., Wołek T., 2009: Powstanie grup producentów rolnych a zmienność cen [Establishment of cost producer groups and price variability], Zagadnienia Ekonomiki Rolnej 2, 59–73.
Francesconi G.N., Wouterse F., 2015: Promoting the role of farmer-based organizations for value chain integration: the tension between a program’s targeting and an organization’s investment strategy, Agricultural Economics 46, 1–10. (Crossref)
GfK Polonia, 2017: Sieci detaliczne na rynku FMCG w Polsce 2016 [Retail chains on the FMCG market in Poland 2016], Warszawa.
Gołębiewski J., Sobczak W., 2017: Rynki hurtowe owoców i warzyw [Wholesale markets for fruit and vegetables], Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
GUS, 2019: Rocznik Statystyczny Rolnictwa 2018 [Statistical Yearbook of Agriculture 2018], Warszawa.
Hendrikse G., Bijman W., 2001: On the emergence of growers’ associations: self-selection versus market power, ERIM Report Series Research in Management.
Karasiewicz G. 2001: Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim. Diagnoza i koncepcja zmian zmian [Distribution of agri-food products on the Polish market. Diagnosis and concept of changes], Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Krzyżanowska K., Trajer M., 2014: Finansowanie grup producentów rolnych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich Financing of agricultural producer groups under the Rural Development Program], Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej 106, 57–70. (Crossref)
Norwood F., Lusk J., 2018: Agricultural Marketing and Price Analysis, Waveland Press.
Reardon T., Barrett C.B., Berdegue J.A., Swinnen J.F.M., 2009: Agrifood Industry Transformation and Small Farmers in Developing Countries, World Development 37, 1717–1727. (Crossref)
Rejestr wstępnie uznanych grup producentów, uznanych organizacji producentów i ich zrzeszeń oraz ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń na rynku owoców i warzyw, [electronic resource] https://www.arimr.gov.pl/grupy-i-organizacje-producentow/rejestry-prowadzone-przez-arimr.html [access: 15.12.2019].
Stokke H.E., 2009: Multinational Supermarket Chains in Developing Countries: Does Local Agriculture Benefit, Journal of Agricultural Economics 40, 645–656. (Crossref)
Tereszkiewicz, K., Kusz, D., Molenda, P. 2017:. Ocena warunków przewozu i dobrostanu tuczników w transporcie lokalnym. Roczniki Naukowe Ekonomii Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich, 104(4), 139-150. https://doi.org/10.22630/RNR.2017.104.4.39 (Crossref)
Downloads
- Andrzej Jezierski, Konkurencyjność polskiego systemu transportu drogowego w porównaniu z systemem transportu drogowego UE – wybrane zagadnienia , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 4 Nr 3 (2019)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.