Transport samochodowy towarów niebezpiecznych w Polsce
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
towary niebezpieczne, substancje niebezpieczne, umowa ADR, transport drogowy
Abstrakt
Transport samochodowy towarów niebezpiecznych ze względu na ich specyficzne właściwo-ści, które mogą zagrażać człowiekowi oraz otoczeniu jest obarczony wieloma procedurami i liczną dokumentacją związaną z przewozem i transportem. Każdego roku wzrasta liczba prze-wozów towarów niebezpiecznych, co wymusza na uczestnikach ruchu, a zwłaszcza osobach transportujących owe towary posiadanie szczególnych uprawnień, które pozwalać będą na bezpieczny przewóz niebezpiecznych ładunków. Celem pracy było przedstawienie funkcjo-nowania przewozów towarów niebezpiecznych oraz norm i zasad jakich należy przestrzegać, aby nie stwarzać zagrożenia na żadnym z etapów przemieszczania się tego rodzaju ładunków. Stwierdzono, że liczba wypadków i incydentów wynikających z transportu drogowego mate-riałów niebezpiecznych w Polsce rośnie wolniej niż wielkość tego transportu. Przyczyną jest coraz lepsze przestrzeganie procedury bezpieczeństwa. Aby zmniejszyć ryzyko powstania za-grożenia w transporcie drogowym towarów niebezpiecznych, niezwykle ważne jest przestrze-ganie umowy ADR, znajomość prawa i przepisów.
Article Details
Jak cytować
Budny, A., & Rokicki, T. (2021). Transport samochodowy towarów niebezpiecznych w Polsce. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 6(3), 13–21. https://doi.org/10.22630/EIOL.2021.6.3.18
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Joanna Baran, Kamil Palica, Jakość usług przewozowych w transporcie miejskim w Warszawie , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 1 Nr 1 (2016)
- Maria Zych-Lewandowska, Alicja Dobrzycka, Wybrane aspekty jakości usług publicznego transportu zbiorowego w Warszawie w opinii jego użytkowników , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 1 Nr 4 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Angelika Król, Tomasz Rokicki, Telematyka w zarządzaniu flotą samochodową , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 6 Nr 4 (2021)
- Tomasz Rokicki, Stanisław Bereziński, Ocena ryzyka wykorzystania giełd transportowych w działalności firm przewozowych , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 3 (2018)
- Kamil Węgrowski, Tomasz Rokicki, Organizacja procesu spedycji samochodów , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 2 Nr 3 (2017)
- Natalia Koszowska, Tomasz Rokicki, Rozwój elektromobilności w Polsce z wykorzystaniem elektrycznego transportu drogowego , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 6 Nr 3 (2021)
- Przemysław Zamachowski, Tomasz Rokicki, Rozwój kontenerowych przeładunków morskich w Polsce (na przykładzie DCT Gdańsk i BCT w Gdyni) , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 1 Nr 4 (2016)
- Stanisław Brzeziński, Kamila Lewandowska, Tomasz Rokicki, Rynek ubezpieczeń transportowych w Polsce , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 2 Nr 4 (2017)
- Tomasz Rokicki, Stanisław Bereziński, Drogowa infrastruktura liniowa Nigerii , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 4 (2018)
- Mateusz Pasztaleniec, Tomasz Rokicki, Ocena inwestycji w infrastrukturę transportową w powiecie wołomińskim w opinii lokalnych przedsiębiorstw , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 1 Nr 1 (2016)
- Tomasz Rokicki, Paulina Ziółkowska, Zintegrowane systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem logistycznym , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 5 Nr 1 (2020)
- Krzysztof Dubrowski, Tomasz Rokicki, Funkcjonowanie i rozwój Komunalnego Zakładu Komunikacyjnego w Białymstoku , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 2 (2018)
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.