Analiza preferencji klientów w aspekcie modernizacji lub tworzenia kanałów dystrybucji produktów ekologicznych
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
analiza, klient, preserencje, kanały, dystrybucja
Abstrakt
Celem pracy była analiza wybranych czynników wpływających na wysokość popytu na produkty ekologiczne w kontekście modernizacji lub projektowania nowych kanałów dystrybucji o wysokiej efektywności. Badania przeprowadzono za pomocą kwestionariusza, w formie wywiadu kierowanego na próbie 50 osób zamieszkujących rejon Polski południowej. Uzyskane wyniki stanowią źródło cennej wiedzy szczególnie dla producentów produktów ekologicznych, którzy chcą dotrzeć do jak największego grona finalnych nabywców. Stwierdzono, że najistotniejsze kryteria, jakie należy brać pod uwagę przy projektowaniu lub modernizacji kanałów dystrybucji to miejsce zamieszkania oraz poziom wykształcenia potencjalnych klientów. Wysokość miesięcznych dochodów nie wpływa w is-totny sposób na wielkość i częstotliwość, a także miejsca zakupów produktów ekologicznych. Do-pasowanie istniejących kanałów dystrybucji do wymagań klientów pozwoli przedsiębiorstwom na od-niesienie sukcesu w postaci wysokich zysków i wzmocnienia swojej pozycji rynkowej
Article Details
Jak cytować
Obrzut, J., Borusiewicz, A., Kaczmar, I., Kuboń, M., Olech, E., & Żuchowski, I. (2021). Analiza preferencji klientów w aspekcie modernizacji lub tworzenia kanałów dystrybucji produktów ekologicznych. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 6(2), 33–47. https://doi.org/10.22630/EIOL.2021.6.2.11
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Ireneusz Żuchowski, Wpływ menedżerów na wprowadzanie innowacji w logistyce w Polsce , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 5 Nr 4 (2020)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Ireneusz Kaczmar, Andrzej Borusiewicz, Maciej Kuboń, Ireneusz Żuchowski, Zajmowanie miejsc parkingowych jako przykład problemu modelowania zasobów współdzielonych , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 6 Nr 4 (2021)
- Ireneusz Żuchowski, Wpływ menedżerów na wprowadzanie innowacji w logistyce w Polsce , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 5 Nr 4 (2020)