Nowy Jedwabny Szlak jako zielona alternatywa dla transportu między Chinami a Unią Europejską – analiza emisji CO2
Main Article Content
Słowa kluczowe
:
Nowy Jedwabny Szlak, emisja CO2, zielony transport
Abstrakt
Obecna polityka klimatyczna Unii Europejskiej nakierowana jest na ograniczenie emisji dwu-tlenku węgla. Ma to istotny wpływ nie tylko na funkcjonowanie transportu wewnątrz Unii ale także z jej kluczowymi partnerami. Największym partnerem handlowym Unii Europejskiej pozostają od wielu lat Chiny. Od 2013 roku, to jest od momentu uruchomienia Nowego Je-dwabnego Szlaku, obok transportu morskiego i lotniczego, realną alternatywą na tej trasie po-zostaje także transport kolejowy. Przeprowadzone badania wskazały, że biorąc pod uwagę pomiar emisji CO2 metodami WTW i TTW, transport kolejowy w relacji Chiny – Unia Euro-pejska może być traktowany jako relatywnie ekologiczne rozwiązanie transportowe w porów-naniu do innych dostępnych alternatyw. Wskazano przy tym na niedostatki tych metod oraz na konieczność poprawnego przedstawiania długości trasy dla której pomiar emisji jest doko-nywany. Zwrócono także uwagę na uwarunkowania infrastrukturalne związane z dalszym rozwojem transportu kolejowego w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku.
Article Details
Jak cytować
Bereziński, S. (2021). Nowy Jedwabny Szlak jako zielona alternatywa dla transportu między Chinami a Unią Europejską – analiza emisji CO2. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 6(3), 5–12. https://doi.org/10.22630/EIOL.2021.6.3.17
Statystyki
Downloads
Download data is not yet available.
Rekomendowane teksty
Podobne artykuły
- Przemysław Zamachowski, Tomasz Rokicki, Rozwój kontenerowych przeładunków morskich w Polsce (na przykładzie DCT Gdańsk i BCT w Gdyni) , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 1 Nr 4 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tomasz Rokicki, Stanisław Bereziński, Ocena ryzyka wykorzystania giełd transportowych w działalności firm przewozowych , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 3 (2018)
- Tomasz Rokicki, Stanisław Bereziński, Drogowa infrastruktura liniowa Nigerii , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 3 Nr 4 (2018)
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.