Analiza ofert sprzedaży internetowej produktów FMC w wybranych sklepach

Main Article Content

Agata Jankowska
Monika Łukasiak


Słowa kluczowe : e-handel, FMC, e-biznes, handel elektroniczny, dobra szybko rotujące
Abstrakt
Celem artykułu była analiza pięciu wybranych sklepów internetowych w aspekcie sprzedaży dóbr FMC. Porównano ceny produktów, koszty dostawy oraz oferowany zakres usług dodatkowych. Szczegółową analizą objęto segment B2C, który ma istotne znaczenie zarówno dla konsumenta, jak i dla przedsiębiorstwa. W opracowaniu uwzględniono także problematykę dywersyfikacji kanałów dystrybucji oraz rozwiązań tzw. ostatniego kilometra. Rozpoznano znaczenie sprzedaży elektronicznej w Polsce. Przedstawiono statystyki dotyczące zakupów żywności przez Internet na podstawie danych opracowanych przez firmę Gemius. Z badań wynika, że polscy konsumenci nadal preferują zakupy w tradycyjnych sklepach niż drogą internetową.

Article Details

Jak cytować
Jankowska, A., & Łukasiak, M. (2016). Analiza ofert sprzedaży internetowej produktów FMC w wybranych sklepach. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 1(3), 41–48. https://doi.org/10.22630/EIOL.2016.1.3.24
Bibliografia

Baran J., Maciejczak M., Pietrzak M., Rokicki T., Wicki L., 2008: Logistyka. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, s. 118.

Chaffey D., 2016: Digital Business and E-Commerce Management. Strategy, Implementation and Practice, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.

Cichoń M., 2013: Biblia e-biznesu, Wydawnictwo Helion, Gliwice.

Holmström J., Kämäräinen V., Saranen J., 2000: Reception box impact on home delivery efficency. Working paper, Helsinki University of Technology.

Jak wygląda rynek internetowych sklepów spożywczych w Polsce i na świecie?, http://www.ekomercyjnie.pl/jak-wyglada-rynek-internetowych-sklepow-spozywczych-w-polsce/ (dostęp: sierpień 2011).

Rutkowski K. (red.), 2005: Logistyka dystrybucji: Specyfika. Tendencje rozwojowe. Dobre praktyki, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa, s 112.

Raport roczny, E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska, Gemius Polska, Warszawa.

Szymanowski W.: 2008: Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian, Wydawnictwo Difin, Warszawa, s. 349.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.