Main Article Content
Jak wynika z badań, Polska jest liderem w produkcji niektórych owoców i warzyw, a także producentem wybranej żywności. Najbardziej widoczny kierunek zmian stanowi rozwój sieci dyskontowych. W artykule zaprezentowano wyniki dotyczące najczęstszego miejsca zakupu żywności owoców i warzyw, które uzyskano na próbie 812 osób. Jak wynika z badań, konsumenci najczęściej kupują owoce i warzywa w super- i hipermarketach, markety natomiast są wybierane najczęściej w przypadku zakupu całej żywności. Najmniejszy odsetek respondentów dokonuje zakupu żywności na bazarach i targowiskach. Dla 70% respondentów miejsce zakupu jest istotnym czynnikiem decydującym o wyborze żywności.
Article Details
Jeznach M. (red.), 2009: Nowe trendy w żywności, żywieniu i konsumpcji, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Jeżewska-Zychowicz M., Babicz-Zielińska E., Laskowski W., 2009: Konsument na rynku nowej żywności. Wybrane uwarunkowania spożycia, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Kowalczuk I., Ratyńska-Bojar U., 2010: Innowacyjne formy promocji na rynku żywności, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
Lipowski M., Agnowski M., 2004: Zachowania rynkowe nabywców produktów żywnościowych w sklepach dyskontowych, Handel wewnętrzny 2(349), 125–137.
Maciejewski G., 2017: Formaty handlu detalicznego w Polsce w ocenie konsumentów, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Studia Ekonomiczne 316, 136–146.
Maciejewski G., 2018: Miejsca zakupu żywności polskich konsumentów, Handel Wewnętrzny 1(372), 99–108.
Siddiqui W.M., 2020: Sensor Based Quality Assessment. Systems for fruits and Vegetables, CRC Press, Canada.
Sikorska M., 2020: Polacy jedzą za mało owoców i warzyw!, Agronomista, [electronic source] https://agronomist.pl/artykuly/polacy-jedzaza-malo-owocow-i-warzyw
Strojewska I., 2020: Ceny detaliczne i spożycie, Analizy Rynkowe. Rynek owoców i warzyw, 25–28.
Downloads
- Agnieszka Maciąg, Ocena zróżnicowania sytuacji finansowej przedsiębiorstw z branży TSL z wykorzystaniem wielowymiarowej analizy skupień , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 7 Nr 3 (2022)
- Agnieszka Maciąg, Wpływ początku pandemii COVID-19 oraz czynników makroekonomicznych na rentowność przedsiębiorstw z sektora transportowego , Ekonomika i Organizacja Logistyki: Tom 8 Nr 3 (2023)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 Międzynarodowe.