Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w zarządzaniu logistycznym

Main Article Content

Ewa Stawicka


Słowa kluczowe : społeczna odpowiedzialność, logistyka, transport, innowacje
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza znaczenia społecznej odpowiedzialności w biznesie jako modelu zarządzania w kierunku zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwach logistycznych. Zwrócono uwagę, że zachodzące zmiany w gospodarce wręcz wymuszają innowacyjne rozwiązania w działalności biznesowej przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwrócono na zarządzanie firmami logistycznymi, w których centralne miejsce zajmuje oddziaływanie logistyki na środowisko (procesy transportowe, magazynowe, zarządzanie opakowaniami). Przedstawiono i scharakteryzowano innowacyjne rozwiązania firm logistycznych w kierunku zrównoważonego rozwoju. Na podstawie przykładów dobrych praktyk zawartych w raportach Forum Odpowiedzialnego Biznesu w latach 2008–2013 firm społecznie odpowiedzialnych dokonano analizy skali zjawiska rozwiązań prośrodowiskowych w zakresie logistyki i transportu. Podjęto próbę oceny korzystnego wpływu działań społecznie odpowiedzialnych w zakresie obszaru środowisko na kształtowanie przewagi konkurencyjnej, tworzenie wizerunku firmy odpowiedzialnej i poprawy wyniku ekonomicznego.

Article Details

Jak cytować
Stawicka, E. (2016). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w zarządzaniu logistycznym. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 1(2), 79–87. https://doi.org/10.22630/EIOL.2016.1.2.18
Bibliografia

Dymowski J., 2012: Problematyka mierzenia opłacalności działań społecznie Odpowiedzialnych [w] Społeczna odpowiedzialność biznesu w nowej gospodarce, P. Płoszajski (red.), Warszawa, 163.

Estes J., 2009: Smart Green: How to Implement Sustainable Business Practices in Any Industry and Make Money. Willey, New Jersey, 98.

Płaczek E., 2012: Zrównoważony rozwój – nowym wyzwaniem dla współczesnych operatorów logistycznych. Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport, Warszawa, 84.

Pradel J., 2014: Ile spalin wyemitowały Twoje przesyłki w transporcie? Puls Biznesu z 28–30 marca.

RespEN, 2011: Polskie i Szwedzkie MSP wobec wyzwań CSR, Warszawa, 92.

Rutkowski K., 2005: Logistyka dystrybucji, SGH, Warszawa, 44.

Raport, 2012: Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050.

Raport FOB, 2012: Odpowiedzialny biznes w Polsce, Warszawa.

Raport FOB, 2013: Odpowiedzialny biznes w Polsce, Warszawa.

Raport PARP, 2011: Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa.

Unruch G.C., 2010: Biosfera górą, Harvard Business Review Polska 3.

White Paper – European transport policy for 2010: time to decide, European Commission, Luxembourg, 2001.

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.