Battery Chain – pionierski łańcuch dostaw baterii samochodowych end-to-end firmy Kuehne+Nagel

Main Article Content

Mateusz Czarniecki
Filip Krzykowski


Słowa kluczowe : logistyka zwrotna, battery chain, łańcuch dostaw end-to-end
Abstrakt
Celem artykułu jest analiza pierwszego na świecie, proekologicznego łańcucha dostaw baterii samochodów elektrycznych – Battery Chain w modelu end-to-end, realizowanego przez jedną z największych firm LLP – Kuehne+Nagel. Trzy poziomy obsługi Battery Chain (BCH) oferują wiele dopasowanych świadczeń dla klientów z branży automotive, które podzielono na kategorie: Inbound to Manufacturer oraz Aftersale. W pracy przeprowadzono wstępną analizę SWOT, dzięki czemu ukazano związki między zidentyfikowanymi zagrożeniami i szansami a czynnikami wewnętrznymi nowego łańcucha dostaw. Na koniec zaprezentowano możliwe implikacje zmian gospodarczych i prawnych w przyszłości, które zintensyfikują proekologiczne działania producentów baterii i pojazdów elektrycznych. Opisywany łańcuch może pomóc osiągnąć wiele ekologicznych celów, a przede wszystkim zredukować poziom emisji CO2 podczas zarządzania logistyką baterii.

Article Details

Jak cytować
Czarniecki, M., & Krzykowski, F. (2019). Battery Chain – pionierski łańcuch dostaw baterii samochodowych end-to-end firmy Kuehne+Nagel. Ekonomika I Organizacja Logistyki, 4(1), 27–35. https://doi.org/10.22630/EIOL.2019.4.1.3
Bibliografia

Bloomberg New Energy Finance, 2017: Elestric Venicle Outlook 2017 [źródło elektroniczne] data.bloomberglp.com/bnef/sites/14/2017/07/BNEF_EVO_2017_ExecutiveSummary.pdf [dostęp: 16.03.2019].

Campbel R., 2018: White & Case, [źródło elektroniczne] https://www.whitecase.com/publications/insight/building-sustainable-battery-supply-chain-blockchain-solution [dostęp: 16.03.2018].

Che Mansor A., 2017: 3 Business Opportunities in the Booming Electric Vehicle Market, Flevy-blog, [źródło elektroniczne] https://flevy.com/blog/3-business-opportunities-in-the-booming-electric-vehicle-market [dostęp: 16.03.2019].

Croxton K., Garcia-Dastugue S., Lambert D., Dale R., 2001: The Supply Chain Management Processes, The International Journal of Logistics Management 12, 2, 13–36. DOI: 10.1108/09574090110806271. (Crossref)

Drabik, E., Rizos, V., 2018: Prospects for electric vehicle batteries, CEPS Research Report 5, 4–21.

European Comission, 2017: Conflict Minerals [źródło elektroniczne] http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/conflict-minerals-regulation/regulation-explained [dostęp: 22.03.2019].

Gissler A., Raab Ch., Tix M., Merk S., 2016: Electric Vehicle – Market Attractiveness – Unraveling Challenges and Opportunities, Accenture, [źródło elektroniczne] https://www.accenture.com/_acnmedia/PDF-37/accenture-electric-vehicle-market-attractiveness.pdf [dostęp: 16.03.2018].

Hańczka W., b.r.: Toyota Prius i utylizacja zużytych baterii [źródło elektroniczne] https://przyspieszenie.pl/toyota-prius-i-utylizacja-zuzytych-baterii [dostęp: 20.03.2019].

International Energy Agency, 2018: Global EV Outlook 2018. Towards cross-modal electrification, [źródło elektroniczne] https://www.connaissancedesenergies.org/sites/default/files/pdf-actualites/globalevoutlook2018.pdf [dostęp: 16.03.2019].

Junwei W., 2019: China’s electric vehicle sector poised to be investment hot spot [źródło elektroniczne] http://www.chinadaily.com.cn/a/201901/14/WS5c3c5487a3106c65c34e45b8.html [dostęp: 16.03.2019].

Lebedeva N., Di Persio F., Brett L., 2016: Lithium ion battery value chain and related opportunities for Europe, Publications Office of the European Union. DOI: 10.2760/6060.

Michał N., 2015: Kompedium metod i technik zarządzania. Wolters Kluwer, Warszawa.

Pollet B., Staffell I., Lei Shang J., 2012: Current status of hybrid, battery and fuel cell electric vehicles: From electrochemistry to market prospects. Electrochimica Acta 84, 235–249. DOI: 10.1016.2012.03.172. (Crossref)

Voelcker J., 2017: Tesla Model S battery life: what the data shw so far, Green car reports, [źródło elektroniczne] https://www.greencarreports.com/news/1110149_tesla-model-s-battery-life-what-the-data-show-so-far [dostęp: 16.03.2019].

Xiaoxue Z., Haiyan L., Zhi L., Dengfeng L., 2018: Manufacturing Decisions and Government Subsidies for Electric Vehicles in China: A Maximal Social Welfare Perspective, Sustainability. 2018; 10(3):672. https://doi.org/10.3390/su10030672 (Crossref)

Zhejiang Huayou Cobalt Co. Ltd., 2017: Due Diligence Practices of Responsible Cobalt, Geneva, [źródło elektroniczne] https://www.stradeproject.eu/fileadmin/user_upload/pdf/LEE_Due_Diligence_Practices_of_Responsible_Cobalt_Supply_Chain.pdf [dostęp: 16.03.2019].

Statystyki

Downloads

Download data is not yet available.